GLAS & LERA

Välkommen till en blogg om lite allt möjligt....

tisdag 5 juni 2012

Tisdagsloppis i Bricka, Hälsingland

Loppisabstinensen botad för den här veckan !!
Vas från Bergdala glasbruk 
 Vas design Signe Persson-Melin,  Boda Glasbruk
 En snygg tjej från 1950-talet
Hertig Karl´s glas som fattades. Reijmyre glasbruk.
 Keramikskål  Paula von Freymann Uppsala
 Pierre Forssell, Skultuna Bruk. Två ljusstakar, Solskiva i originalkartong
Till sist, en bonad av Ingrid Uhr, 1960-tal skulle jag tro.

Två röda Reijmyre glasljusstakar och en stor plåtburk, röd med vita bockar från IKEA följde också med hem.

2 kommentarer:

  1. 50-talsbruden har sin syrra i min prylhylla!! Jag spanar efter sådana men det var ett bra tag sen jag hittade någon. Det måste bli hela släkten om man samlar efter alla,,, :)

    SvaraRadera
  2. Jag har 4 stycken med den jag hittade idag. Håller med, det är sällan man hittar någon. Förmodligen är dom bortkastade.Söta är dom iallafall

    SvaraRadera